Södertälje imorn!

Sitter och myser i soffan, gottar mig åt värmen inomhus och lite extra från datorn när man har den i knät. Det var kallt i Uppsala, du. Har varit där under eftermiddagen och spanat in lite lir. De är duktiga, tjejerna och killarna, men… jag är inte långt därifrån ;). Farligt att säga det så där högt, men jag måste börja öva, ha ha. Är särskilt imponerad av Jessica Sandberg som tillsammans med Karin Lundkvist vann över Tora och Camilla. Hon är en riktig cooling, Jessica – spanar, beräknar, läser, lägger – hela tiden med en leende på läpparna! Grattis till vinsten och må de bli ännu fler :).

Imorn är det challenger i Uppsala och tillika kval till nästa helgt elittour. Jag ska som tidigare berättat spela med Karin Nordenankar, det ska bli helskoj. Har bestämt mig för att verkligen njuta av allt spel. Det är ju så sjukt roligt att spela! Även Malin, min partner (!) och Jessica karlsson kommer spela, så kanske får vi mötas under tävlingen. Det vore ju helgalet och lite lustigt. Då kan vi passa på och scouta varandra och verkligen läåra känna varann som motståndare också, ha ha! Planen var ju att Malin och Jessica skulle gå vidare på elittävlingen i Uppsala, men det blev en tuff första match och förlust, så de åkte ut.

Startfält i Södertälje

1 Hellström, Malin / Karlsson, Jessica* Bromma KFUK-KFUM / Göteborg BC 1270 800  
2 Stahre, Frida / Lindberg, Elin* VK Veddige / Göteborg BC 840 470  
3 Larsson, Maria / Nordenankar, Karin Bromma KFUK-KFUM / Fyrishov BC 830 590  
4 Persson, Jenny / Simonsson, Sigrid IK Studenterna / IK Sätra 725 440  
5 Lundqvist, Åsa / Stenmark, Evelina Bromma KFUK-KFUM / VBK Tierp 695 405  
6 Hellgren, Sara / Skagerberg, Mathilda Beachhallen BVC 530 385  
7 Cederholm, Elin / Thurin, Sofia Fyrishov BC 421 216  
8 Axland, Malin / Lewis, Rebecca Bromma KFUK-KFUM / Beachhallen BVC 400 280  
9 Nossent, Maria / Sandler, Malin Vallentuna VBK 330 170  
10 Nolte, Emma / Olsson, Therese Bromma KFUK-KFUM / Beachhallen BVC 275 130  
11 Thurin, Kristina / Thurin, Susanna Sollentuna VK 245 165  
12 Olsson, Nina / Leander, Karin Beachhallen BVC / Bromma KFUK-KFUM 240 180  
13 Fischer, Mirjam / Sörensson, Angelica Beachhallen BVC / Bromma KFUK-KFUM 197 160  
14 Strandlund, Malin / Hedman, Evelina IK Studenterna 187 162  
15 Hedberg, Mia / Wall, Fanny Mariestads VBK 160 90  
16 Karlsson, Kristina / Lindqvist, Jenny Bromma KFUK-KFUM 115 60

Nu börjar det änligen trappas ned på jobbet. Studenterna har lämnat oss, bara ettor och tvåor återstår. Jag jobbar på ett företag och får tyvärr bara 5 veckors semester (määh! är det inte därför man är lärare?!?!), men snart, snart är de veckorna här. Ser såå mycket fram emot lugna dagar, bara göra vad man känner för, softa, bada, spela utan att behöva trolla med tiden, mysa med mitt gosedjur Björn, hänga med vänner, familj, åka någon tur med cabben (den skruttiga!) och… dricka kaffe när som helst. Ååååååååååh, ljuva sommarlov, kom kom! Men först – låt mig kämpa mig till touren :D.

Björn på ballefjongen.

Kram på er!!

1 kommentar

Under Uncategorized

Ett svar till “Södertälje imorn!

  1. Lena Larsson

    Som alltid,
    jätteroligt att läsa dina kommentarer!

    Hoppas, snart, kunna läsa om framgång
    i Uppsalaspelet. Eller, var det i Södertälje,
    ni slängde er i sanden denna helg?…

    Hur som helst, att det gick som du/ni
    önskat!!!

    Längtar till onsdag, då vi skall fira in
    sommarlovet (i alla fall mitt) i Östham-
    mar!

    Lev väl, tills dess!

    Krama om Björnen, från mig!

    Mamman

Lämna en kommentar