Dagsarkiv: juni 21, 2010

Vinst i Umeå Challenger = SBT Göteborg nästa

I helgen var jag och Åsa Lundqvist upp till Umeå och spelade challenger (= kval till Swedish Beach Tour i Göteborg). Vi vann en tuff final mot Sigrid Simonsson och hemmafavoriten Jenny Persson (21-19, 15-21, 16-14). De hade matchboll, men vi lyckades vända och ta hem segern! De leder med 14-13 och Jenny servar. Jag inser att jag inte hinner komma bra i mottaget, släpper den och den går ut med kanske 1 decimeter. Iskallt :). Åsa hann få dåndimpen men kunde pusta ut efter domslutet.. 14-14 och min tur att serva. Lägger en snäv på Jennys yttersida som resulterar i ett anfall vi får upp, men med nöd och näppe. Jag får avsluta med en killer-bagger på deras baslinje. Matchbollen… minns jag inte ett skvatt av och inte Åsa heller. Någon i publiken som minns den? Måste ha varit väldigt nervös! Känslan efter sista bollen var i alla fall fantastisk. Seger seger seger smakar så jäkla bra!! Och den direkt efterföljande tanken: det blir Swedish Beach Tour i Göteborg, bästa möjliga, najsaste möjliga ort att få göra sin debut!!

Till kvällen bjöd IKSU beachvolleyboll på ett kanonparty. Först grillbuffé på Taket, sen fortsatt fest på All Star. Åsa och jag fick gratis middag och äran att hålla ett tacktal (David tyckte han var väldigt rolig när han tog initiativ till att klinga i glaset och sa vi ville säga några ord..). Malin Sandström, Umeås egen smyckeskreatör, gjorde jättefina priser till finalisterna, så jag kunde komplettera mitt turkosa armband från förra Umeå-vinsten, med ett par fina örhängen. Tack!

Malin Sandström

Jag ringde Åsa i torsdags och frågade om hon kunde hoppa in, eftersom Malin (min ordinarie partner) var förkyld som katten. Åsa kunde, tack Åsa! Vi har tränat en hel del under vintern så vi känner varann och är vana att spela ihop. Det var gött att göra det p match med, vi funkade bra. Framför allt var Åsa stencool när jag var nervös :). Och nu blir det Göteborg för oss. Kvalar man in till touren, så gör man det med den man spelat ihop med. Jag och Malin hamnar återigen i olika faser, men det ordnar upp sig tids nog :). Man vill inte missa sin chans på touren, särskilt inte om det är premiär.

I veckan väntar träning med Wesley som är tillbaka i Sverige för blixtvisit och midsommar. Midsommarhelgen är spelledig (om man inte klämmer in en open på söndag i Södertälje…) och därefter väntar premiären på touren i Göteborg 2-4 juli. Lagom till min semester!! Ses där!

Kramar

4 kommentarer

Under Uncategorized