Dagsarkiv: juni 1, 2010

Ny vecka!

Förra veckan var minst sagt hektisk för min del. Teaterpremiär, föreställningar, möten och sedan ner till Göteborg fredag eftermiddag för tävling på lördagen! När blev jag mig själv igen? Först igår tror jag. När jag och Åsa körde minimatcher på Kärsön i ett moln av mygg.

The Birds by Heaven`s Gate (John)

Fåglar i mitt huvud.

Ni kan föreställa er hur det är att spela turnering utan att riktigt vara där mentalt. Det har väl hänt de flesta. Man är någon annanstans, ett manus, musik, meningsutbyten fladdrar runt som en skock fåglar i huvudet och får liksom aldrig ro till att slå sig ner på linan som drar el från norr till söder. Stackars Malin som fick se denna sida av mig.

Jag gjorde verkligen onödigt många misstag under gruppspelet och vi kom nätt och jämt vidare. I kvartfinalen mötte vi Nina Grawender och Frida Stahre och förlorade med 2-0 (21-18, 21-17). Det är kul att möta de lag man hört så mycket om – Nina&Frida är ju ett sådan lag.. De spelade bra och vi höll inte fast tillräckligt hårt vid vår viktigaste taktik mot dem. Och vår andra taktik ändrade vi alltför sent. Men det är kunskap man samlar på sig och kan använda vid nästa möte!

I helgen är det challengertävling på Fyris i Uppsala igen. Det är även en av två kvalturneringar till första tourtävlingen som hålls på Vaksala torg helgen därefter, 11-13 juni. Till tourtävlingarna kommer vanligtvis 6 lag in på rankingpoäng och 2 på vinst i challenger. I den här första tourtävlingen tar de in 8 på rankingpoäng, 2 på challengervinst (kval) och 2 på wild card. Vi är i nuläget 10:erankade i Sverige. Eftersom vivill spela på touren så gör vi vad vi kan för att nå dit… Läs mer om touren här: http://www.swedishbeachtour.se/index.php

Nu, dags att åka till jobbet. Ikväll blir det träning med duktiga Fia och Tadva som kom till final i Göteborg och snuvade oss på ett spännande tredjeset… Synes! Mysopyso!

1 kommentar

Under Uncategorized